Güncel

Roboskî ve Suruç aileleri adalet istiyor: “Kalplerimiz adalet için atsın”

H. Merkezi: Roboskî ve Suruç katliamlarından yaşamını yitirenlerin yakınları dün gerçekleştirdikleri eylemlerle katledilenler için adalet istedi. Eylemlerde “Adalet çığlığımız susmayacak, hesap soracağız” vurgusu yapıldı.

“Umuda el ver Güneş yeniden doğsun”

Suruç katliamına dair İstanbul’da gerçekleşen eylem için Halitağa’da buluşan Suruç Aileleri İnisiyatifi katliamın 15. ayında Suruç gazisi Güneş Erzurumluoğlu’nun yürüyebilmesi için “Umuda el ver Güneş yeniden doğsun” şiarıyla yardım kampanyası başlattıklarını duyurdu, dayanışma çağrısı yaptı. Hacer Elçin tarafından yapılan açıklamada “Ankara aileleri, Gezi aileleri, Barış Anneleri başta olmak üzere bütün adalet arayışçıları ile buluşuyoruz ‘herkes için adalet’ diyoruz. Şimdi de Şırnak’ta, çadırlarda yaşayan halka sahip çıkmak, eksiklerini gidermek için yardım topluyoruz” denildi. Eylem, 33 dakikalık oturma eyleminin ardından şehitlerin isimlerinin okunmasıyla sona erdi.

İzmir’de ise Sosyalist Gençlik Derneği (SGD) üyeleri Karşıyaka Çarşı girişinde “Alican’dan Veysel’e gençlik adaletin peşinde” yazılı pankart açarak eylem gerçekleştirdi. Eylemde konuşan SKM Sözcüsü Beritan Altun, “Biz yılmadan Suruç için adalet istemeyi sürdürdük. Çünkü Suruç için adalet gelmediği sürece yeni katliamların önü açılacaktı. Ki 10 Ekim günü bunu bizzat gördük” dedi.

roboskide adalet istemiRoboskîliler adalet talebini yineledi

Şirnex’te 28 Aralık 2011’de TC savaş uçakları tarafından katledilen 34 Kürt köylüsünün aileleri251. kez adalet için biraraya geldi. Roboskî Mezarlığı önünde biraraya gelen aileler adına açıklamayı, katliamda yaşamını yitiren Orhan Encü’nün ablası Azize Encü okudu. Encu, “Yıllardır bizim için adalet mücadelesi yürüttükleri için barış aktivistleri Meral Geylani, Yaniss Vasilis Yaylalı devlet mahkemeleri tarafından cezalandırılmakta. Adeta mahkeme koridorları barış aktivistleri için açık cezaevlerine dönüştürülmüştür. Devleti bu tutumundan dolayı kınıyoruz” dedi.